PROGRAMIRODA DEBRECENBEN

"MI AZÉRT VAGYUNK, HOGY ÖN LEGYEN"

Legfrissebb Híreink
Bérkompenzáció 2013
A támogatás elősegíti a minimálbéren, illetve garantált bérminimumon foglalkoztatottak munkahelyének megőrzését, új munkahelyek minél nagyobb számban történő létrehozása, a bérek reálértékének megőrzése.
2013-04-17 10:06:44
KUPONOK
Aktuális akcióink
Töltse le
kuponjainkat,
vásároljon
kedvezménnyel!

Kuponok megtekintése
Türelmesen!
Megjelent

Megjelent a 2013-as életen át tartó tanulás pályázati kiírása

   Megjelent az Egész életen át tartó tanulás program 2013-ra szóló pályázati felhívása, amely az oktatás, a szakoktatás és a szakképzés minden típusára és szintjére vonatkozik.
   Az egész életen át tartó tanulás terén létrehozott uniós cselekvési program (Lifelong Learning Programme - LLP) célkitűzése, hogy az egész életen át tartó tanulás révén hozzájáruljon az Európai Unió mint fenntartható gazdasági fejlődéssel, több és jobb munkahellyel és nagyobb fokú társadalmi kohézióval rendelkező, fejlett, tudásalapú társadalom előmozdításához. Mindenekelőtt elő kívánja segíteni az Európai Unión belüli oktatási és képzési rendszerek közötti kölcsönös cserét, együttműködést és mobilitást, hogy e rendszerek az egész világ számára minőségi referenciaértékké válhassanak.
   Célja, hogy ösztönözze a részt vevő országok oktatási és szakképzési rendszereinek modernizációját és az új feltételekhez igazítását, különösen az Európa 2020 stratégia célkitűzéseinek összefüggésében, és hogy az európai hozzáadott értéket közvetlenül juttassa el azokhoz az állampolgárokhoz, akik a program keretében részt vesznek a mobilitási és egyéb együttműködési tevékenységekben.

A felhívás, valamint az útmutató letölthető: 

Forrás: Piac&Profit

 

Tárgyalási praktikák

Számos apróságon bukhat meg egy üzleti tárgyalás.

 

Az első és legfontosabb teendő az előkészítés, hogy még a tárgyalás előtt megismerjük a partnert és szervezetet, amelyet képvisel. Érdemes utánajárni, hogy leendő üzlettársunknak milyen múltja van, milyen célokért küzd, ezeket hogyan kívánja elérni, de azzal sem árt tisztában lenni, hogy maga a személy, akivel tárgyalunk milyen pozíciót foglal el az adott szervezetben.

Egy tárgyalás előtt gondoljuk át alaposan, hogy pontosan mit akarunk elérni, illetve hogy ennek érdekében milyen engedményeket vagyunk hajlandóak megtenni, azaz milyen végeredménnyel lennénk elégedettek.  Jól tárgyalni csak akkor tudunk, ha nemcsak a saját célunkra koncentrálunk, hanem folyamatosan figyeljük a partner reakcióját. Nem hiába mondják, hogy a tárgyalás egy művészet. Állandóan figyelnünk kell a velünk szembeülőt: milyen a hanghordozása, megrebben-e a szeme, megrándul-e az arcizma, izzad-e a tárgyalás alatt, vagy éppen magabiztosan hátradőlve beszél - ezek ugyanis mind jelek, melyek megmutathatják akár már a beszélgetés elején, hogy van-e esélyünk elérni a céljainkat, vagy alapból egy vesztes helyzetben vagyunk. 

Öltöny és nyakkendő a férfiaknál, de általában a "business casual", azaz a hivatali, ámde lezserebb öltözet az alapvetően elfogadott, de ez azon is múlhat, hogy kihez megyünk tárgyalni.

Sokan nem is gondolnák, hogy mennyire fontos a kézfogás milyensége - szinte mindenki találkozott már az úgynevezett "haleffektussal", amikor a partnerünk túl lazán fogja meg a kezünket, de legalább ugyanekkora probléma, ha valaki túlságosan markánsan ragadja meg a felé nyújtott kezet. Tetszik, nem tetszik, ezt gyakorolni kell, akár házastárssal, baráttal, vagy kollégával - mondta Németh, aki hozzátette, hogy nagyon fontos, hogyha megyünk valahova tárgyalni, akkor sose mi nyújtsuk először a kezünket, ez a házigazda dolga.

Amennyiben mi vagyunk a vendégek és bevezetnek egy tárgyalóba, úgy érdemes megkérdezni, hogy a fogadó félnek van-e kedvenc ülőhelye. Ez egyrészt udvariasság, amivel akár plusz pontot is nyerhetünk, másrészt pedig óvatosság, hiszen nem szerencsés a vendéglátó kedvenc helyét elfoglalni; még ha véletlenül is tesszük ezt. Amennyiben hellyel kínálnak minket, úgy természetesen egyértelmű a szituáció, foglaljuk el a felkínált pozíciót, ha pedig mi vagyunk a házigazdák, akkor érdemes úgy helyezkedni, hogy egymással szemben foglaljunk helyet.

Az sem mindegy, hogy mikor tárgyalunk. Amennyiben mi dönthetjük el az időpontot, úgy sose válasszuk a hétfői napot Németh szerint, hiszen a legtöbben ilyenkor tartanak vezetői értekezletet, az itt hallott információkat pedig később a dolgozóknak is át kell adni, ezzel pedig akár az egész napjuk is elmehet. A péntek ugyancsak problémás, ekkor a legtöbben ugyanis már a hétvége felé kacsintanak, a csütörtök pedig azért nem a legjobb megoldás, mert ilyenkor már csak pénteken lenne lehetőségünk átadni cégen belül a tárgyalás eredményeit. Ennek megfelelően a legideálisabbnak a keddet és a szerdát tartja a szakember, aki szerint vagy reggel 8:30 és 10 óra között, vagy már jóval ebéd után 15 és 16:30 között érdemes megejteni a találkozást.

A tárgyalás kezdetén nem árt ha megtörjük egy kicsit a "jeget" - nem feltétlenül viccre, vagy humorra kell gondolni. A lényeg, hogy kicsit feloldjuk azt a kezdeti feszültséget, amit azért érzünk, mert hirtelen egy idegen emberrel kerültünk közelebbi kapcsolatba. Ennek megfelelően bármilyen könnyed téma megteszi, ami az adott napra, órára, vagy környékre jellemző: milyen volt a közlekedés, talált-e gyorsan parkolóhelyet, milyen szépen megújult az utóbbi időben a környék. Ez egy felszínes társalgás lesz és hossza nem lehet több egy-két percnél, azonban szükséges, hogy megismerjük a tárgyalópartnerünk emberibb oldalát Az, hogy mi a hobbink, milyen kulturális tevékenységet végzünk, milyen konyhát szeretünk mutatja meg, hogy milyen emberek vagyunk, ha ezek közül bármi hasonlóságot találunk a másikban, akkor szinte biztos, hogy szimpatikusabbnak fog tűnni. 

Fontos azonban, hogy a bevezető könnyed társalgást ne húzzuk túl sokáig. Erre rá kell érezni, hiszen nincs semmilyen tudományos meghatározás a mikorról  Így megy ez a tárgyalásoknál, tehát akkor kell váltani, amikor partnerünk még nem feszeng a valódi üzleti tárgyalás megkezdésének elhúzódása miatt, de már sikerült valamennyire feloldanunk a hangulatot.

Egy virágváza, egy kinyitott laptop, vagy akár több teáscsésze a tárgyalópartnerek között lévő asztalon csak akadály a tárgyalás során és ezáltal tudat alatt sokszor leblokkol az agyunk, elterelődik a figyelmünk. Ide kapcsolódik, hogy amikor már ülünk, akkor érdemes úgy helyezkedni, hogy teljes felsőtesttel a tárgyalópartnerünk felé forduljunk, hiszen ezzel is jelezzük, hogy nem rejtegetünk semmit, őszinték vagyunk, így pedig a véleményüket is jobban tudjuk képviselni.

Az is problémát okoz, ha valaki egyfolytában a telefonjával, tollával játszik, hiszen ez feszültségre, diszkomfortérzetre utal. Amennyiben ilyet látunk, úgy vagy a mi általunk előadottak terhesek a partnerünk számára, esetleg nincs értelme folytatni a tárgyalásokat, de az is előfordulhat, hogy ő érzi zsákutcába szorítva magát. Ez utóbbinak számos oka lehet, elképzelhető, hogy nincs felhatalmazása az adott döntésre, vagy pedig nincs elegendő pénze az adott üzlethez, vagy épp teljesen feleslegesnek, hiábavalónak véli a megbeszélést. Ilyenkor mindenképpen érdemes rákérdeni, ezt azonban óvatosan, körültekintően tegyünk meg, nehogy megsértsük, vagy akár csak zavarba hozzunk a leendő üzletfelünket. A telefont egy tárgyalás során csak két esetben vehetünk fel: amennyiben egy családtagunk súlyos beteg és az állapotával kapcsolatban várunk egy jelentkezést, vagy ha olyan hívás érkezhet, amely magát a projektet befolyásolja. Fontos azonban, hogy mindkét esetben előre jelezzük a helyzetet.

Forrás: Napi. hu

Facebook
Témáink
Módosítások

Összefoglaló a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról
(Módosult az uniós támogatások felhasználását szabályozó 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet.)

   A módosítások elsődleges célja a források kihelyezésének felgyorsítása. A forrásfelhasználás egyik fő kockázatát az jelenti, hogy a projektek előrehaladása nem megfelelő, a számlák sok esetben nem érkeznek be, így a megítélt támogatási összeg kifizetése sem történhet meg.


További információ