PROGRAMIRODA DEBRECENBEN

"MI AZÉRT VAGYUNK, HOGY ÖN LEGYEN"

Legfrissebb Híreink
Bérkompenzáció 2013
A támogatás elősegíti a minimálbéren, illetve garantált bérminimumon foglalkoztatottak munkahelyének megőrzését, új munkahelyek minél nagyobb számban történő létrehozása, a bérek reálértékének megőrzése.
2013-04-17 10:06:44
KUPONOK
Aktuális akcióink
Töltse le
kuponjainkat,
vásároljon
kedvezménnyel!

Kuponok megtekintése
Türelmesen!
Megjelent

Megjelent a 2013-as életen át tartó tanulás pályázati kiírása

   Megjelent az Egész életen át tartó tanulás program 2013-ra szóló pályázati felhívása, amely az oktatás, a szakoktatás és a szakképzés minden típusára és szintjére vonatkozik.
   Az egész életen át tartó tanulás terén létrehozott uniós cselekvési program (Lifelong Learning Programme - LLP) célkitűzése, hogy az egész életen át tartó tanulás révén hozzájáruljon az Európai Unió mint fenntartható gazdasági fejlődéssel, több és jobb munkahellyel és nagyobb fokú társadalmi kohézióval rendelkező, fejlett, tudásalapú társadalom előmozdításához. Mindenekelőtt elő kívánja segíteni az Európai Unión belüli oktatási és képzési rendszerek közötti kölcsönös cserét, együttműködést és mobilitást, hogy e rendszerek az egész világ számára minőségi referenciaértékké válhassanak.
   Célja, hogy ösztönözze a részt vevő országok oktatási és szakképzési rendszereinek modernizációját és az új feltételekhez igazítását, különösen az Európa 2020 stratégia célkitűzéseinek összefüggésében, és hogy az európai hozzáadott értéket közvetlenül juttassa el azokhoz az állampolgárokhoz, akik a program keretében részt vesznek a mobilitási és egyéb együttműködési tevékenységekben.

A felhívás, valamint az útmutató letölthető: 

Forrás: Piac&Profit

 

Egy kicsit más

 

 

13 dolog, amely biztosan elijeszti a böngészőket a honlapunkról

Sok honlapot vagy webboltot üzemeltető magyar kisvállalkozás szembesül azzal, hogy a látogatók csak néhány másodpercet töltenek el a weboldalán, és csak nagyon nehezen és alacsony arányban válnak látogatóból vásárlóvá, ügyféllé. A kommunikációs ügynökség összegyűjtött 13 tipikus hibát, amelyekkel a legelszántabb látogatók is elűzhetőek egy honlapról.

1.) Felugró ablakok (pop-up)
Sok weboldal-üzemeltető nagyon előremutatónak és korszerűnek hiheti az azonnal a látogatók elé ugró ablakokat, kérdőíveket, azonban a potenciális vevőket legalább kétféleképpen zavarják ezek az alkalmazások: vagy kitakarják az őket ténylegesen érdeklő tartalmakat, vagy megakasztják a pop-upokat nem engedélyező böngészőprogramokat.

2.) Elterelő nyitó animációk (intro)
Ugyanez igaz a bevezető oldalak nyitó animációira is. Ezek lehetnek nagyon szépek és érdekesek, de elveszítjük azokat a lehetséges vevőket, akik konkrét problémájukra keresnek nálunk választ. A bűvös három másodperc után ugyanis az átlagos látogató nem a "tovább a honlapra" linkre, hanem a "vissza" gombra kattint, vagy bezárja az ablakot, és olyan helyen keres tovább, ahol azonnal világos képet kap a számára fontos tényezőkről.

3.) A kapcsolat űrlap az egyetlen kérdezési lehetőség (contact us)
Azzal, hogy a honlapunkon megtalálható az úgynevezett kapcsolat-felvételi űrlap, önmagában semmi gond nincs. Ám azzal már van, ha ez az egyetlen módja a weboldal üzemeltetőjével vagy tulajdonosával való kapcsolat-felvételnek. A látogatók számottevő része - legyen szó bármilyen típusú honlapról - azonnali válaszokra szomjazik, és nem lesz ideje és türelme telegépelni a kitöltendő mezőket és megvárni a napokkal később érkező választ. E-mail, személyes kapcsolat, telefonszám, sőt mi több, a ma már Magyarországon is aktiválható ingyenes telefonos elérhetőség: ezekre minden bővülni akaró weboldalnak szüksége van. Az online értékesítést támogató internetes zöld szám, az IngyenHívó jó megoldás lehet a vásárló megnyerésére.Segítségével a látogatók, ha kérdésük van, egyetlen kattintással, közvetlenül a böngészőjükből ingyen tudják hívni a weboldal ügyfélszolgálatát vagy egy értékesítőt. Az IngyenHívó azonnal aktiválható egy link elhelyezésével, használható weboldalon, bannerben és hírlevélben is, így jelentősen képes növelni az ügyfelek számát.

4.) Unalmas illusztrációk (stock fotók)
Stock fotónak nevezzük azokat a képeket, amelyek egy-egy gyakori téma, élethelyzet kapcsán tömegével találhatók meg a világhálón. Szépen mosolygó kollégák notebookok fölé hajolva; kezet rázó üzletemberek; a kamerába mosolygó csinos hölgy. Ha ilyen képeket helyezünk el a honlapunkra, a feladatlistán ugyan kipipálhatjuk a "fotók kirakva" sort, ám valójában azt üzenjük a látogatóknak: semmi egyedi, egyéni nincs bennünk. Sőt, akár gyanús is lehet, ha olyan emberekről készült fotókkal kínálunk termékeket, szolgáltatásokat, akiknek nyilvánvalóan semmi közük a cégünkhöz. A hús-vér kollégákat, valódi termékeket a tényleges magyarországi vállalkozási vagy munkakörnyezetben ábrázoló képek hitelesítő szerepe akkor is számottevően nagyobb, ha úgy érezzük: kevésbé dekoratívak. Lehetőleg profi fotóssal, tervező-grafikussal készítsük ezeket.


5.) Keresőmotoroknak készült szövegezés (SEO-fókusz)
Ismét kezdjük egy fogalom tisztázásával: a SEO a keresőrobot optimalizálást jelölő angol rövidítés. Mivel ezek a keresőrobotok adott kulcsszavak után kutatnak, könnyen kísértésbe eshetünk, hogy minél több ilyen kifejezéssel lássuk el honlapunkat. Ám ne felejtsük: a weboldal sokkal inkább a tényleges látogatóknak, és nem a robotoknak szól. Ne vigyük túlzásba az amúgy hasznos és előremutató SEO-szempontokat.

6.) Nincs közösségimédia-gomb az oldalon
Bár az internetes közösségi média - különösen Magyarországon - még meglehetősen újkeletű jelenség, ma már nincs komolyan vehető vállalkozás, amely ne lenne jelen legalább néhány közösségi oldalon. Ha pedig már vettük a fáradtságot, és kialakítottuk céges profilunkat, az ezekre mutató ikonokat, gombokat mindenképpen helyezzük el a honlapunkon is.

7.) Semmit- vagy túl sokat mondó cégbemutató
Mivel az online világban az első, legfontosabb és sokszor egyetlen kapcsolódási pontot köztünk és a vásárlónk / látogatónk között a weboldal jelenti, nélkülözhetetlen, hogy hitelesen bemutassuk, kik is vagyunk mi valójában. Ez azonban nem azt jelenti, hogy követhetetlen szakmai tartalommal és az átlagos olvasó számára megfejthetetlen szakkifejezésekkel igyekezzünk lenyűgözni a látogatókat. Lehetőség szerint adjuk arcunkat a szolgáltatásunkhoz, ezzel hitelesítve szakmai tudásunkat. Azt is el kell azonban kerülni, hogy a rólunk szóló néhány mondat olyan általánosságokkal legyen tele, amelyekből a tényleges célkitűzéseink, értékeink, tev&eacu te;kenységünk ki sem derülnek.

8.)Félrevezető ajánlat
Ne valamiféle jogellenes dologra gondoljunk, hanem arra a potenciális vásárlókat hamar igen ellenségessé hangoló cselre, amikor egy kedvezőnek tűnő lehetőség, ajánlat pontos és részletes feltételei csak azután derülnek ki, hogy látogatónk már eltöltött 5-10 percet rendelésének feladásával. Ha tehát a kezdő oldalon 50 százalékos árengedményt hirdetünk, nem veszi ki túl jól magát, ha a rendelési folyamat végén áruljuk el: ehhez további termékeket, szolgáltatásokat kell vásárolni, vagy az árengedmény csak további számtalan feltétel teljesítése esetén vehető igénybe. Bár ravasznak hihetjük magunkat , szinte biztosak lehetünk abban, hogy a vásárlók az oldal bezárásával reagálnak az új "infókra".

9.) Idegesítő belső linkek
A keresztlátogatottság maximálása: bizony, ez egy fontos célkitűzés. Jó, ha egy-egy aloldalon elhelyezünk más aloldalakra, számunkra fontos tartalmi elemekre mutató linkeket. Ám teljesen ellehetetlenítjük az oldal olvasását akkor, ha soronként burjánzanak a linkek, és a látogató számára már-már követhetetlen, mi hova mutat. Különösen dühítő, ha a linkek meghatározó része teljesen irreleváns helyekre navigál minket. Figyeljünk arra, hogy ezek a tartalmak új ablakban jelenjenek meg akkor, ha megnyitásuk ellenére a látogatónak fontos végigolvasni az eredeti oldalon található információkat. A vásárlási folyamatot semmiképpen ne szakítsuk meg távolra mutató navigációval, mert a hibás linkekkel megsokszorozzuk a lemorzsolódást.

10.) A gépet terhelő lapozófotók (slider)
Nagyon mutatóssá teszi weboldalunkat, ha azon néhány másodpercenként újabb és újabb képek, fotók jelennek meg. Nos, ez a kijelentés akár még igaz is lehet, ám a számítógépek egy részét szinte működésképtelenné teszi a nagy felbontású fotók váltogatása, és igencsak megnő az oldal betöltésének időigénye is. Ez utóbbi akkor teljesen használhatatlanná teszi a site-ot, ha az egyes fotókkal a teljes oldal újratöltődik.


11.) Flash-tartalom
Nagyjából ugyanez igaz a flash-tartalmakra. Bár a gyors és megfelelő szoftverrel rendelkező gépeken tényleg megvalósul a felhasználói élmény, a látogatók többsége csak üres keretekkel, hibaüzenetekkel és lefagyó böngészővel találkozik ezeken az oldalakon. Ráadásul a keresőmotorok nem látják a flash tartalomban és a képekben a szövegelemeket, így kevésbé lesz keresőbarát az oldalunk.


12.) A blog hiánya
A blogra hatványozottan igaz az, amit a megfelelő "rólunk" tartalomról mondtunk. A világhálón szörfölők alapelvárása, hogy valami személyeset, egyedit, különlegeset is megtudhasson azokról az emberekről, akik egy-egy site vagy webshop mögött állnak. Történetek, humoros sztorik, fotók, beszámolók - jöhet bármi, ami kissé személyesebbé varázsolja webes környezetünket. Az, hogy például egy webshop oldalán megtalálható egy kis "blog" ikon, már önmagában pozitív üzenet a hiteles és megszólítható partnert kereső webes látogató számára.

13.) "Nem tudom, mitévő legyek"
És végül, de nem utolsósorban: a látogatót soha ne hagyjuk magára. A tájékozódás, kiválasztás vagy megrendelés folyamatában soha ne kerülhessen egy olyan felületre, ahol nem talál tanácsot és kapcsolat felvételi lehetőséget az oldal üzemeltetőjéhez. A legszimpatikusabb természetesen az a megoldás, amikora a potenciális vásárlónkat ingyenes, böngészőből indítható azonnali telefonálási lehetőséggel szolgáljuk ki, de első lépésként legalább egy közvetlen e-mail címet mindenképpen adjunk meg az oldalon.

Forrás:Babel Communications

 

Mikor tilos elfogadni az állásajánlatot?

Vannak helyzetek, amikor mérlegelni kell, mennyire lenne előnyös a váltás. Akadnak íratlan szabályok, amikor semmiképp sem szabad elfogadni egy állást.

Fluktuáció:

Ha a fülébe jut, hogy túl nagy a fluktuáció az adott cégnél/pozíciónál, érdemes elgondolkodnia. Nem árul el sok jót a vezetőségről, ha például az önnek felkínált állást már öten betöltötték az elmúlt egy évben ön előtt. Nagyon súlyos dolgoknak kellett történnie, ha az elődei sorra felmondtak.

Antipatikus a leendő főnök:

Kirázza a hideg a főnöktől? Hallgasson a megérzéseire, ha az első benyomás alapján rossz érzései vannak, nagy valószínűséggel ez a későbbiekben sem fog változni.

Irreális elvárások:

Ha túlzottnak és teljesíthetetlennek tartja a munkaköri leírást, ne vágjon bele a munkába. Ez főleg olyankor fordulhat elő, ha ilyen munkakör még nem volt a cégnél, és a vezetőség nincs tisztában azzal, mi fér bele az adott munkába. Tárgyaljon erről, de ha hajthatatlanok, jobb, ha nem töri magát feleslegesen.

Kitérő válaszok:

Ha a szakmai előmenetelről vagy a cégről kérdez, de nem kap egyenes válaszokat, az mindenképp rossz jel. A kommunikációnak az elejétől kezdve nyíltnak és őszintének kell lennie - és ez mindkét félre vonatkozik.

Kevés pénz:

Elképzelhető, hogy nem minden a pénz, ha az adott munka remek szakmai kihívásokkal és előmenetelekkel kecsegtet. Érdemes lehet mérlegelni, valamint több vállalat hajlandó kompenzálni az alacsony bért, leginkább cafeteria formájában. Ha viszont azt érzi, még ezzel együtt sem kapna annyit, ami arányos lenne a képességeivel és a tapasztalataival, akár vissza is utasíthatja az állást, ez ugyanis a későbbiekben rengeteg negatív hullámot és konfliktust generál.

Forrás: Career FAQs

Facebook
Témáink
Módosítások

Összefoglaló a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról
(Módosult az uniós támogatások felhasználását szabályozó 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet.)

   A módosítások elsődleges célja a források kihelyezésének felgyorsítása. A forrásfelhasználás egyik fő kockázatát az jelenti, hogy a projektek előrehaladása nem megfelelő, a számlák sok esetben nem érkeznek be, így a megítélt támogatási összeg kifizetése sem történhet meg.


További információ